4 Nisan 2011 Pazartesi

Kendine Geldin Mi Diye Sorsana Bir Bana. Nerdeee?

Sınav biteli bir hafta oldu. O lanet sınava nasıl girdim, nasıl çıktım, tipimdeki kayıklık nasıldı, hiç hatırlamıyorum. Hayatımda olduğum en zor sınavlardan bile zor, en salak sınavlardan bile salaktı. Sen bütün yaz eşşek gibi çalış dersaneye gidebilmek için, sonra 7 ayda sınava hazırlan üniversiteye gidebilmek için. Ardından ÖSYM denen insanların hayatlarını mahvetmeye yarayan bir kurul yüzünden emeklerin boşa gitsin, darmaduman ol ve bu kimsenin umrunda olmasın.
Tabi kimin umrundaki benim hayatım, yada 2 milyona yakın insanın hayatı. Herkes kendi derdinde. Ben bu sınav sistemini ne kadar eleştirirsem eleştireyim bir sonuç elde edemeyeceğim, biliyorum. Ama insan kendini rahatlatmak için de olsa sisteme isyan edesi geliyor. Bunca yıllık emek, bunca yıllık harcama hepsi iki saat kırk dakikada çöpe gidiyor. Neden? Mantıklı düşünemeyen ÖSYM kurulu yüzünden.
Tamam belki hatalı bende olabilirim. Geçen seneki sınavı baz alarak hazırlanıp, kendimi şartlandırdım evet. Ama bunu bu şekilde yapan sadece ben değilim. Onu da geçtim sınavım berbat geçti dediğimde kimse demedi "Aa nasıl ya çok kolaydı." yada "Aslında normal seviyedeydi sen mi heyecanlandın acaba?" diye. Yani gariplik ne bende ne de iki milyona yakın insanda. Gariplik-absürtlük ve daha neler denebiliyorsa- hepsi sınavı hazırlayanlarda.
Önceden meslek liseliler düşünülürdü, sözeller düşünülürdü ona göre matematik soruları hazırlanırdı. Ama bu yıl öyle mi oldu? Hayır. Neden çünkü ben bahtsız bedeviyim ve çöle gitsem kutup ayısına rastlarım. İşte bundan dolayıdır ki sınavın en kazığını yaptılar bu yıl. Normalde 160 soruya 160 dk düşerken, matematikte bir soruya beş dakika gerekiyordu. Evet bunu ben söylemiyorum uzmanların görüşleri bunlar. Ve sınava hala kolaydır diyen danışman hocama sevgilerimi iletip, uzmanların görüşlerini söylediğimde, "Arkadaşlar her yıl böyle yazılan, çizilenler olabilir. Oysaki bizim dersane denemelerimizden ne farkı vardı sınavın?" dedi. Şimdi soruyorum hocama: Sınav kolaydı da o zaman neden herkes normalde yaptığı denemelerin 20 net aşağısına düştü? İşte bu soruyu ne danışmanım ne de sınavı hazırlayanlar cevap verebilir.
Şimdilik tek söyleyebileceğim: Hayatımızın geri kalanını mahveden sınavı hazırlayan insanların ve danışmanım gibi düşünenlerin hepsinin gözlerinden öpüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder