13 Eylül 2012 Perşembe

İşte böyle böle..

Evvet eylül geldi hoşgeldi. Ama annelerin kış hazırlıklarını da beraberinde getirdi. Bugün domates ve şeftali doğramaktan, turşuluk salatalığı kürdanla delmekten ellerim mahvoldu. Sarımsak soymaktan ellerim koktuu :( Hayır hepsi aynı güne getirilir mi?!
Ama annem işte, o yapılacak dediyse yapılır... Saabah kahvaltıdan sonra koştur koştur şeftali almaya gittik 10-12 kilo vardı ve hepsini ben taşıdım. Onları annem soydu ben doğradım, reçel yapılcak hale getirdik.


 Yetmedi.. 15 kiloya yakın da menemenlik domatesi yine annem soydu ben doğradım. 
İşte o domateslerin yarısı.
Yetmedi.. 4 kilo turşuluk salatalığı kürdanla tek tek deldim. Turşu için iki baş sarımsağı da soydum.. Sonra onları kurduk.

Hatta bu turşu kışlık falan değil. Öyyyyle yemelikmiş. Yani birde kışlık turşu kurulacak. Birde kışlık tarhana yapılacak ama henüz onlara başlamadık. Büyük ihtimalle onlar ben Ankaraya gittikten sonra yapılacak. Neyse bugün öldüm yorgunluktan.. Reçel için şeker yetmemiş annem almaya git dedi, ama halim kalmadı gidemedim. 
Birde babam öğlen erkenden geldi. Hastaneye gidip serum bile bağlamışlar. Cırcır olmuş :( Babam bağırsın çağırsın ama hasta olmasın ya. O kadar halsiz oluyorki kıyamıyorum. İlaç içti ama halsizliği geçmedi. Bende vitamin deposu yaptım ona. Havuç, elma, şeftali, erik, limon hepsini robotta çektirdim babişkom için. 
İşte o vitamin deposu.
İnşallah iyileşir yarına. Dua edin sizde olur mu. Hadi hoççakalııın..

6 yorum:

  1. sende aynı benim kaderimi paylaşıyorsun. kader birliği yani :) tipik türk annesine sahip olunca sonuçta aynı oluyor :) ama ben bu sene o işlerden yırttım. üniversite bitip çalışma hayatına atılınca yani evde olmayınca :) o işlerden de yırtmış bulunmaktayım. o işlerde anneme ve sevgili kız kardeşlerime kalmış bulunmakta :) en kısa zamanda seninde kurtulman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet klasik türk annesi ve türk kızlarının yaşadıkları benimkisi :) umarım bende çalışma hayatına atıldığımda senin gibi kurtulurum bu işlerden :) Ancak şöyle bir durum varki benden küçük kız kardeşim olmadığından ben olmayınca annem tek yapcak bende kıyamadığımdan yine yardıma gelcem :) Anlayacağın benim kurtulma gibi bi durumum yok :)
      Bu arada hoşgeldin bloğumaa ^.^

      Sil
    2. hoşbuldum :) bu arada bende yeni açtım blogumu yeni yazmaya başladım. blogumda seni görürsem mutlu olurum :)

      Sil
    3. hemmen geliyorum o zaman bende :))

      Sil
  2. tamam piki hadi ama sen üzülme hemen iyilaşsin baban.

    o yaptığın sıktığın vitamini yapıcam ben de hemen.
    ne güzeldir içmesi.

    ilk foto ne iştahlı ama.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyileşsin dimiiii
      O vitamin deposundan sende iç bak güzel olmuş biraz ekşi ama olsun :)
      O fotodaki şeftalileri tek tek doğradım beeeen ^.^

      Sil