31 Ağustos 2013 Cumartesi

Biz ortaokuldayken **

Biz ortaokuldayken 'Blue' dinlerdik. Kimisi Duncan'ı sever kimisi Lee diye inlerdi. Sonra Lee'nin uyuşturucu kullandığı ortaya çıktı onun hayranları uzaklaştı ondan. Çünkü uyuşturucu kötü bişeydi 'tü, kaka'ydı o.

Sonra Salsa, Trendy, Go girl okurduk biz. Ondan çıkan koca koca posterleri odalarımıza asardık. Ailelerimiz ergeniz diye hoş görürlerdi bizi. Aslında babalarımız görür, annelerimiz ise bant izi oluyor duvar diye kızarlardı. O dergileri en çok tenefüs aralarında okumayı severdik. Yada beden derslerinde. Magazin bölümünü okur ama en çok sanatçılar nasıl giyiniyorlar diye incelerdik. Kim kimle çıkmış, ayrılmış hepsini bilirdik. En havalı bilgilerimiz ise yabancı şarkıcı-oyuncular hakkında öğrendiklerimizdi. Eğer bi kız yabancı şarkıcı-oyuncular hakkında birşey biliyorsa havalıydı. Cool'du. Bir de Dream tv falan izliyorsa, ezbere yabancı şarkı da biliyorsa o kız bildiğin havalıydı.

Türk popçuları da takip ederdik biz. Benim favori popçum 'Gökhan Özen'di. Hatta defterlerim sticker'larıyla doluydu. Günlüğümde günlük sahibinin fotosunun olması gereken yerde onun fotosu vardı. Hatta duvarımda kocaman bi posteri bulunuyordu. Üstünde de cırt pembe gömlek :) O zamanlar türkçe öğretmenimiz bizi günlük tutmamız için yönlendirirdi. Kompozisyon yazdırırdı. Şiir yazdırırdı. İyi ki de böyle yaptırmış. Şimdi yazma delisiyim çünkü. Gerçi ilkokul öğretmenim de beni yazmaya teşvik etti hep. O kadar şiirimi yarışmaya gönderdi ama hiç derecem olmadı ne yazıkki. Yeteneksiz değilim ama nasip.

Birde hocalarımız ahlaklı birer vatandaş olmamız için eğitirdi bizi. Hala öyle hocalar var mı bilemiyorum. Yerlere tükürenleri vatan haini ilan eden müdür yardımcımız vardı. O adam iyi ki varmış. Hayatımda hiç yere tükürmedim, hayatımda hiç yere çöp atmadım.

Sonra biz ortaokuldayken dersanelerin ücretsiz 15 günlük kursları olurdu onlara giderdik. Gerçi son sene herkes bi dersaneye kaydolmuştu ama 6da 7de dersane dersane gezerdik. Cep telefonu lüks bişeydi. Ben bi kere dersaneye giderken kuzenimin 5110 kırmızı telefonunu götürmüştüm herkes bana bakmıştı. Çok havalıydım gerçekten(!)

Aslında dönüp bakıyorum da işimiz gücümüz hava yapmakmış. Gösterişmiş. Ama biz yinede çok eğlenirdik ortaokulda. Derslerde gırgır şamata yapardık. İki arkadaş vardı onlar bizi kırar geçirirdi gülmekten. Sonra birbirimizin evlerine çok gider gelirdik. Msn'e girerdik. Herkesin bilgisayarı yoktu o zamanlar ama herkesin msn'i vardı. O zamanlar msn'e MESENE mi denilecek yoksa EMESEN mi denilecek çok tartışılırdı. Msnde renkli nickler çıktığında hemen araştırmaya koyulmuştuk. Kodları vardı onların. .$# falan yazıyodun bişeyler. Sonra bir de o zamanlar 'Myspace' vardı. Ki hala var. Fotoğraf albümleri yapardık bol bol. Hatta çok iyi hatırlıyorum. Bende evanescene, cimbom, gökhan özen bir de karışık foto albümü vardı.Yakın arkadaşımla tanımadığımız kişilerin myspacelerine girer fotoğraflarına bakardık. O zamanlar face yoktu tabi. Ama çok eğlenirdik. Güler, dalga geçerdik. Ah ne günleri be..


Bir de ben Avril Lavigne hayranıydım. Onun gibi giyinmeye çalışırdım. Şarkılarını ezberlerdim. Kliplerini hergün onlarca kez izlerdim. Complicated en sevdiğim şarkısıydı. Hala ezbere söyleyebilirim o kadar. Klibi de çok güzeldi hem. Klip için bknz. Sonra Sc8er Boy şarkısı vardı. Onunda klibi çok eğlenceliydi. ^.^

O zamanlar farklı olmaya çalışıyorduk. Fark edilmeye çalışıyorduk. Farklı giyiniyorduk. Siyah göz kalemleriyle karalıyorduk gözlerimizi. Benim saçlarım tektek örgülüydü. Hatta bir keresinde dersanede türkçe hocam saymıştı 42 tane örgüm vardı. Upuzun siyahtı saçlarım. Ablam örmeye çalışırken parmakları ağrırdı. Uçlarına fosforlu renkli lastik tokalar takardım. Siyah oje sürerdim. Sarı lastik bileklik takardık. O zamanlar o modaydı ama neden takıyorduk hatırlamıyorum. Sonra siyah deri iplerimiz vardı. Bileğimize ya da boynumuza dolardık. Hocalar kızardı, biz yine takardık. Bir de kulaklarımıza ikinci üçüncü delikleri açtırabilmek için yalvarırdık annemize. Benim annem o zamanlar izin vermemişti :( Lise bittiğinde anca ikinci delikleri açtırdım kulağıma.

Şimdi ben bunları nerden çıkardım? Bugün ortaokul arkadaşım nişanlanıyor a dostlarrrr. Hatta evlenmiş olan, hamile olan ortaokul arkadaşlarım var. Hayır hayır sakinim, 21 yaşındayım evde kaldım modlarına girmiyorum, hem okuyom ben yaaa. Öyle işte biz orta okuldayken bunlar vardı. Şimdilik ben gideyim de nişan için hazırlanayım. Hepiniz mutlu kalın, bekar kalın eheh. ^.^

11 yorum:

  1. Ahahah Allah ım ne komik ortaokul ya benimde benden bir yaş büyük ablam meraklıydı postere falan dergi alırdı. O dergilerin test ksımlarını çözmek çok eğlenceliydi. Ben o zamanlar hep sokaktaydım yahu normal tv programlarını bile çok bilmem bak dışarı bebesiydim ben hep. Akşam ezanına kadar orda burda.

    Poster şeysi de ilk Doctor Who izledim çok severim hala işte daha bi buçuk sene falan önce kendi posterim oldu. Matt Smith posterisi aldım hem arkadında Teen Wolf bile var Allah ım ben hala bile büyüyemiyom:DDD

    Avril de lise de sarmıştı beni şarkılarını defterlere yazardım ama cıks ezberleme işi sakat coolluk ben de oturmadı hiç :D

    Ay ikinci deliiik hala birer birer benimki sanırım çok isterdim bi ara ama artık canım çekmiyor :) Ben de 21 olucam daha aylar var işte anaaa evleniyolar mı daha genciz biz yaaa deme öyle deme :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 6. sınıfa geçer geçmez bıraktım sokağa çıkmayı büyüdüm ben dedim çocuklar oynar sokakta dedim. Ne malmışım ya gidip oynasana daha 11 yaşındasın ama işte o zamanlar büyüdüm havaları vardı :D

      Bende asmak istiyorum hala da annem "Evlenecek yaşa geldin hala hayranıyım diye oğlan posteri asıyosun" diye azarladığı için artık yapamıyorum :(

      Şarkı ezberlemek küçük yaşımdan beri bende olan bişey. Düşün 5.sınıfta kafamın yardım biton dikiş attılar. Tabi atarken uyanık olman gerekiyo doktor bana ebru gündeş şarkısı söyletmişti :D tabi bende de repertuvar bol!

      Evde kalmadık hayır kalmadık hayır kalmadık 30 kadar yolu vaaaaaaar!

      Sil
    2. Benle de hep dalga geçerlerdi o yaşlarda bi ben vardım dışarda minikleri toplardım hep ben lider olurdum falan çok komiktim ya :DD

      Ben de kapımın arkasına asıyorum işte açık olunca farkedilmiyo.Dışardan bakan bir şey göremiyor ama içeri gir kapıyı kapat Matt Smith duruyodu öyle hatta bi ara gözlerimiz birbbine bakacak şekilde asmıştım manyaklık parayla mı:D

      Demek bak sen doğuştan coolmuşsun şarkı ezberleyemem pek o yüzden enstrümantal müzikleri de pek severim mırıldanmak çokoş :))

      30 dan ilersi de olabiler ama bak hem çerkesler geç evlenirmiş hep.gerçi böyle diye diye sülalemiz tükenme yolunda gidiyo kimsenin evlendiği yok :D:DD:DD

      Sil
  2. Odam poster doluydu, ortaokul hayatım boyunca Lee hayranıydım, birçok şarkısını ezbere bilirdim.

    8.sınıfla birlikte metal sevdası, metallicalar,soadlar nightwishler, ramnsteinler havada uçtu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah lee! tekrardan buluşmuş grup biliyomuusuuuun? Çok şaşırdım ama dinlicem yine de ^.^

      Bende de 8in sonları ve lisede metal sevdası vardı. Ne dinlerdiiik ah ah, gençliiik işte ! :)

      Sil
  3. İlkokuldayken Miço okurdum ben :D

    Linkin Park dinlerdim ortaokuldayken :D Simple Plan'ın hastasıydım :D

    Allahım dönüp bakınca ne ergenmişiz diyorum, şimdikileri görünce iyi ergenmişiz dediğim de oluyor tabii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miçoo. Onu da erkek kuzenim alırdı ondan otlanırdım ben de :D

      Simple Planı ben lisede keşfettim ama çok da sevdim hala dinleidğim şarkıları var düşüün!

      Kesinlikle tatlı ergenlerdik biz! :D

      Sil
  4. çok keyifle okudum ya.
    özen'in ünlü bi şarkısı vardı değil mi.
    bol kızlı bi klip.
    msn, lavigne, saçlar.
    ne tatlı anlatmışsın.

    hadi amaaa şimdi de olcak bu sene hadi güzel anıların yazcan kii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifle okumana çok sevindim deep :)
      Sanırım o bol kızlı klip 'civciv' şarkısına aitti.

      umarım çok çok güzel anılarla buraya gelirim deep :)

      Sil
  5. Çok güzel şeyler hatırlattın, çok, çok çok değerli şeyler Polly'm :) Gökhan Özen'i sevmezdim ben.Türk rock hayranlığım o yaşladan kalma Mor ve Ötesi hep Işın Karacadan sonra çıkardı, katlanırdım mesela..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ne güzeldi o zamanlaaar :) bende dinlerdim mor ve ötesi ama gökhanın yerini kimse tutmazdı :)

      Sil