4 Aralık 2016 Pazar

Hatırlamamak

"Unutmak değil ama hatırlamamak mümkün." Diyordu değil mi bir şair..
Her geçen gün daha az hatırlayacağız eskiden can parçamız olanı..
Parça parça gidecek bizden ya
Biz de parça parça hatırlamayı bırakacağız.
Zamanla alışacağız yokluğuna.
Artık bunun mümkün olduğuna inanıyorum- inanmak istiyorum.
Zaman ilaçtır diyen insanlara başta çok kızmıştım.
Sıradan konuştukları için bayağı gelmişlerdi.
İşte bizimkisi de sıradan bir aşkmış demekki..
Yaşanılanlar sıradanmış.
Can dostum dedi ki:
Zaman geçtikçe, toz toprak yaprak bir mezarın üstünü örter gibi herşeyin üstünü örtecek. Hatırlamak azalacak.
Çok haklı.
Çünkü bitti herşey.
Karşıdaki kişi ölmüş gibi.
Arada bi hatırlayıp acını gözyaşı dökeceksin sonra hayatına devam edeceksin.
Çünkü bir şekilde hayat devam ediyor. 
Bugün farkettim ki aynada,
Ayrılığın ilk ayında tek konum oydu.
Ondan başka hiçbir şey düşünmüyordum.
İkinci ayda günde birkaç defa aklıma geldi.
Geceleri en çok.. başımı yastığa koyunca.
Üçüncü ayda günde iki defa hemen hemen. Bir de anılar görünce.
Dördüncü aya girdik.
Bir mevsim geçti şimdi.
Artık daha huzurlu daha iyiyim.
En azından şunu diyebiliyorum:
Ben elimden geleni yaptım. Vicdanım rahat..
Şimdi hayata tutunmaya çalışıyorum.
Ve gün geçtikçe daha iyi olacağım biliyorum.
Güçlü olduğumu biliyorum.
Onsuz da yaşayabileceğimi biliyorum.
Nazımın dediği geldi şimdi aklıma: "sensiz yaşarım ama seninle bir başka yaşarım"
Ama yapacak birşey yok.
Bazen bitmesi gerekiyormuş aşkların.
Mesafeler, bencillikler vs bitirebiliyormuş.
Ama sevdi mi çok sevmek lazım.
Abartarak sevmek lazım. Ölçüsüz. Plansız.
Neyse konumuz sevmek değil, unutmak da değil hatırlamamak..
Hatırlamamak dostum, hatırlamamak mümkün!






4 yorum:

  1. geçcek geçcek aman böyle sürceğine bitmesi daha iyi :)

    YanıtlaSil
  2. Tüm gidişler,ayrılıklar geçer dimi bugünlerde beni de ordan oraya savuran soru 😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence geçiyor.. onsuz yapamam diyorsun yapıyorsun.. hayata tutunamam diyorsun tutunuyorsun. Onsuz gülemem diyorsun gülüyorsun.. yani arada bir hatırlasan da, rüyana kabusuna girse de bittiği için bir zaman sonra üzülmeyi bırakıyorsun. Zaman gelecek öyle mutlu olacağız ki bu hallerimize güleceğiz. Ama o günler gelecek Büşra geliyor :)

      Sil